سفارش تبلیغ
صبا ویژن

92/9/1
9:31 عصر

تجدید بیعت عاشورایی بسیجیان با ولایت

بدست روح اله فرجی در دسته

چه دیدنی بود شکوه تجدید بیعت عاشورایی بسیجیان با مقتدای‌شان که هرکدام به نمایندگی از خیل عظیم عاشوراییان ایران از اقصی نقاط کشور خود را به مصلای بزرگ تهران رسانده بودند.

پنجاه هزار فرمانده بسیجی امروز دوباره نشان دادند که هنوز بغض عاشورا گلوگیر است و شیعه به دنبال بهانه؛ بهانه‌ای برای فریاد این بغض و عقده گشایی از ظلم بزرگ تاریخ و فغان از غیبت خود در روز کارزار.

دیدار آقا بهانه بود برای بسیجیان این "پرچمداران تمدن اسلامی" که نوای "یا لیتنا کنا معک" را با ندای رسای "لبیک یا حسین(ع)" عیان کنند و به عالم بگویند هیهات که دوباره کربلا تکرار شده و پای ولی زمان به مسلخ باز شود.

تقارن هفته بسیج امسال با روزهای ماه محرم و دیدار بسیجیان با آقا در هفتمین روز شهادت امام حسین علیه‌السلام حال و هوای این تجدید بیعت عاشورایی را حماسی‌تر کرده بود، این را می‌شد از سربندهای یا حسین‌‌شان فهمید.

برای جمع حاضر بغض آقا که در سلام آغاز سخنان‌شان به ابا عبدالله علیه‏السلام ابراز شد کافی بود تا صدای اشک و ناله‌شان بالا رود و تأسی کنند به امام زمان‌ (عج) که در زیارت ناحیه مقدسه خطاب به سیدالشهدا علیه‏السلام آورده است: "فَلَئِنْ أَخَّرَتْنِى الدُّهُورُ ، وَ عاقَنی عَنْ نَصْرِک َ الْمَقْدُورُ ، وَ لَمْ أَکُنْ لِمَنْ حارَبَک َ مُحارِباً، وَ لِمَنْ نَصَبَ لَک َ الْعَداوَةَ مُناصِباً، فَلاَ نْدُبَنَّک َ صَباحاً وَ مَسآءً ، وَ لاَبْکِیَنَّ لَک َ بَدَلَ الدُّمُوعِ دَماً؛ اگرچه زمانه مرابه تأخیر انداخت، و مُقدَّرات الهى مرا ازیارىِ تو بازداشت، و نبودم تا با آنانکه با تو جنگیدند بجنگم و با کسانی که با تو دشمنى کردند خصومت نمایم، (درعوض) صبح و شام برتو مویِه می‌کنم، و به جاى اشک براى توخون گریه می‌کنم"

امروز شعار "حسین حسین شعار ماست/ شهادت افتخار ماست" را نه تنها بسیجیان شیعه که اهل سنت بسیجی نیز با حس و حال فریاد می‌زدند.



مصلای تهران در اوج شور و شوق بیعت با ولایت، وجهه‌ای فلسفی به خود گرفته بود و جلوه‌ای از وحدت در عین کثرت را عیان می‌کرد. اقوام و طایفه‌های مختلف ایرانی با زبان و گویش‌های گوناگون، از فارس و ترک و لر و کرد گرفته تا عرب و بلوچ و گیلک و بختیاری و ترکمن و ... همه با ندای "لبیک یا حسین علیه‏السلام" یکصدا شده بودند: "هیهات منا الذلّه "

اما تمام سخن بسیجیان با امام‌شان امروز این بود: " آقا خیال‌تان راحت! تحریم که هیچ، حتی اگر آب را هم به روی ما ببندند، نمی‌گذاریم آب در دل شما تکان بخورد" و البته آرزویی که از زبان فرمانده بسیج بیان شد: "آرزو داریم با شما در بیت المقدس نماز بخوانیم"